Îți voi mărturisi

Îți voi mărturisi

Îți voi mărturisi. Poți avea îndoieli, dar ce voi spune acum, te privește și pe tine, cel puțin în egală măsură în care mă priveşte pe mine. Poate chiar mai mult. Ți-am vorbit prea mult atât de alambicat, iar tu nu ai înțeles nimic. Nici ce spuneam, dar nici de ce am ales să vorbesc astfel. Eu m-am dat mare că sunt tare deștept, așa că mie mi-a părut un compliment să îți spun că sunt un titirez care se învârte pe podea. Dar, unui titirez nu îi pot crește aripi când se învârte pe loc, iar asta îl face complet neinteresant. Așa că, am pus mâna pe mintea mea și am oprit-o. Mi-o făcuse Dumnezeu mai demult, când mă lăsase gol, fără minte-n cap. Acum o fac eu. Mi-am spus mie că e mai bine să admit că nu știu nimic. De atunci umblu fără minte-n cap. Doar că…

Îți voi mărturisi. Tu poți crede că este doar un moft de-al meu, dar mie îmi este egal. Mi-am propus să uit complet de ce am crezut că știu, până am reușit. Trăiești ca să te împlinești, să lași în urmă ce alții nu vor aprecia. Poate vei avea norocul să te restaureze cineva după ce te-a pus viața la coșul de gunoi. Dar, vei fi apreciat doar pentru culoarea care ți-a fost articulată mai pe urma. Încep să simt. Nu mă mai doare să recunosc că nu ai de ce să mă remarci. Sunt o umbră ce se disipă în prima adiere de vânt. Până și un curcubeu se ține mai tare de cer decât o fac eu de lumina ce m-a făcut umbră. De atunci, mi-am diversificat fâșiile de umbră. Doar că…

Îți voi mărturisi. Am ascultat două melodii până când nu mi-am mai dat seama că se repetă. Suntem două melodii care se repetă pentru alții. De ce am crede că lor le pasă?! Apoi, ei merg pe repetiția altora. Ne intersectăm cu dezinteresul altora, dar nu facem din asta o notă discordantă. Poate, pentru o vreme, una care să sune bine. Ne place să sune bine, chiar dacă niciun sunet nu ține prea mult. Sunetele sunt ca fulgii de zăpadă care se dau mari când îi cern norii, dar niciodată nu îi ține norii la piept. De atunci, am lăsat notele să-mi cadă din piept până devin ele însele o repetiție de care nu își dau alții seama. Doar ca…

Îți voi mărturisi. Doar că, nu ți-am spus tot.

22 de gânduri despre „Îți voi mărturisi

  1. Oana Septembrie 6, 2017 la 23:09 Reply

    Mintea dăunează grav fericirii. Precis! 🙂

    • Cosmisian Septembrie 6, 2017 la 23:12 Reply

      🙂 Citez:
      Dansez nemiscat cu notele surde,
      imi fixez privirea pe umbrele nude,
      glasul mi-e stins de setea avara,
      planete difuze cu privire clara,
      simplu’s cand dorm fara minte in cap,
      visez pasii ce urmeaza sa-i fac.
      Dansez surd cu notele-n umbra.

      • Oana Septembrie 6, 2017 la 23:13 Reply

        Bine că poți dormi 🙂

        • Cosmisian Septembrie 6, 2017 la 23:17 Reply

          Reusesc sa scriu fara minte in cap,
          Dansez nesimtitor pe muzica surda,
          Dansez nemiscat cu ideea de muza,
          Simplu raman de-s fara minte in cap :))

          • Oana Septembrie 6, 2017 la 23:18 Reply

            🙂

            • Cosmisian Septembrie 6, 2017 la 23:18 Reply

              Si asa tie iti plac :))

              • Oana Septembrie 6, 2017 la 23:23 Reply

                Cum? Somnoros sau simplu? :p

                • Cosmisian Septembrie 6, 2017 la 23:27

                  Somnoros? Simplu? Nu, fara minte in cap 🙂
                  Am si argumentat! hihi

                • Oana Septembrie 6, 2017 la 23:45

                  N-am vrut să zic eu direct…
                  Mda, ce atâta minte??? Nu-i bună, face riduri pe gând!

                • Cosmisian Septembrie 6, 2017 la 23:54

                  Exact! 🙂

  2. florialbastredemareblog Septembrie 6, 2017 la 07:59 Reply

    Cosmi fara minte, doar trup si suflet, place! Uite inimioara ❤

    • Cosmisian Septembrie 6, 2017 la 09:48 Reply

      Ma place mai mult lumea fara minte-n cap :))

  3. Roxana Septembrie 5, 2017 la 16:05 Reply

    In nebunie, agonie, depresie sau neimplinire scrisul se scurge din suflet mai usor.

    • Cosmisian Septembrie 5, 2017 la 21:03 Reply

      Tipic scriitoricesc, as spune 🙂 Dar, nu imi explic partea cu mintea goala 🙂

  4. Poteci de dor Septembrie 5, 2017 la 10:08 Reply

    Aşa se scrie golit de minte? Înseamnă că sufletul e un mic geniu.

    • Cosmisian Septembrie 5, 2017 la 12:05 Reply

      Ce frumos vorbesti de sufletelul meu 🙂 As fi pus o inimioara, dar nu stiu 🙂 Cred ca el, sufletelul meu, cauta sa se miste dincolo de cap. Oare va razbi?

      • Poteci de dor Septembrie 5, 2017 la 12:28 Reply

        Dacă-l ajuţi, da.

        • Cosmisian Septembrie 5, 2017 la 12:31 Reply

          Uneori il ajut, cand si cum. Promit sa ii dau mai mult timp, un pix si o foaie nescrisa. Sau, doar asa, cu cateva sugestii 🙂

  5. Vero Septembrie 5, 2017 la 07:30 Reply

    Superb text!

    • Cosmisian Septembrie 5, 2017 la 08:34 Reply

      E usor sa scrii cand mintea nu functioneaza.
      Multumesc.

Ornamente sufletești:

