Povestea acordeonului de pluș – Tăcerea croitorului mut redus la conversație

Povestea acordeonului de pluș – Tăcerea croitorului mut redus la conversație

Desi (view link) și-a făcut timp să citească capitolul despre Irette și Croitorul mut. A urmat un dialog pe care am dorit să îl păstrez în prim-planul acestei serii. Mi-a plăcut deschiderea pe care mi-a dat-o înspre un nou capitol, pe care îl voi scrie în acest weekend. Mulțumesc, Desi!

Desi: Locul de la pieptul tău tăcut pare a fi ideal pentru oftatul unei inimi neacordate.

Croitorul mut: Posibil că urechea tăcută a unei inimi neacordate să găsească sincron la pieptul meu tăcut. Ar implica o neacordare iniţială. Dar, când două inimi neacordate se potrivesc, putem spune doar că şi-au găsit gama lor. Iar Irette, hm, Irette chiar are o inimă mare, chiar neacordată fiind. Cine ar mai căuta reîntregirea sufletelor pierdute de sine, căzute într-o discordanţă prinsă de un culoar de timp pe care numai un acordeon de plus îl poate comprima, scoţând aerul de la mijloc sub forma unor bătăi de inimă? Şi, uite cum tu ai devenit inspiraţia pentru următorul capitol. Mulţumesc.

Desi: Culoar de timp comprimat de un acordeon de plus… Irette precis te priveşte înduioşată: îi oferi atâtea posibilităţi de a simţi timpul! Chiar şi o inimă rătăcită în note aritmice se poate considera încântată de suflul respiraţiei tale: atât şi nimic mai mult, fără aşteptări, fără sincronizări, fără idealuri ci doar odihnă şi un pic de inspiraţie. Să te tot laşi cuprins…

Croitorul mut: Irette este atipică. Îţi plac fetiţele atipice, care încă păstrează un jurnal personal, secret despre copii nefericiţi? Şi-a definit căutarea în compania kiriannelor, fiinţe pe care încă doresc să le deseneze cineva. Am încercat până acum să ademenesc două talente, dar cred că le-am inspirat insanitate, chiar şi când eu cred că le-a descris fiinţele foarte uşor de desenat. Ar trebui să fac un concurs de creaţie kiriennească. Revenind la Irette, o văd… mă priveşte!

Desi: E chemare privirea unei fetiţe atipice sau cenzura pentru respiraţiile ei? Trăieşte într-un trecut dat de un jurnal trist, se pare. Poate că din conturul kiriannelor, ar putea grava ea însăşi desenul ce s-ar potrivi pentru fiinţele care nu vor trup, ci culoare şi dimensionare iluzorie.
Hai că m-am pierdut printre atâtea teme posibile ale unui desen. Of! Tot mai bine îmi stă oftatul lângă o inimă ce nu cuvântă.
E bine de tine, tu o vezi!

first-embrace

Croitorul mut:

Irette se afla în Felfurther de două zile și deja scrisese un capitol ce nu va fi menționat aici. Fiecare capitol scris era destinat pentru a pune în mișcare destine ce îți reîntregeau îmbrățișarea pe puntea grăbită a timpului. De pe buzele ei roșii au fost rostite de-a lungul sutelor de ani șoapte care trezeau de pe cupola timpului o ființă magică ce atingea chipul vesel pentru o clipă al pierduților copii.

Era timpul ca cerneala să-și croiască blânda conturare pe paginile mate ale jurnalului magic. Irette zâmbea gândindu-se la noua sa poveste. Am încercat să pătrund în magia cuvintelor ei, dar paginile nu conțineau cuvinte, ci o structură vie de irizație similară interiorului unei pietre desprinsă din mângâierea nisipului auriu de pe malul unei mări însingurate.

Sunete ascuțite au invadat piața, ca un țiuit nedeslușit al unor kirianne înaripate din povești. Irette și-a ridicat privirea, apoi jurnalul ei i-a urmat înălțarea. De pe buzele ei am auzit un susur lin, ‘Pheletheo neratmah irith naa!’ Sunetul kiriannelor a devenit asurzitor, fiind nevoit să îmi acopăr urechile. Le auzeam atât de strident de parcă le izvora sunetul din mintea mea. Paginile scrise s-au desprins de jurnal într-o efervescență de culori care parcă zămisleau în fața mea o ființă prin a cărui suflet curgeau culorile nașterii sale.

Brusc, atât de brusc chiar, sunetul kiriannelor s-a oprit, iar eu am căzut pe genunchi atât de dur încât le-am simțit durerea până în maxilare, de parcă puterea de a sta îmi fusese dată de neînțelesele sunete. În brațele domnișoarei se mișca o ființă stranie, dar frumoasă. Părea un acordeon, o jucărie de pluș vie, colorată. Irette a mângâiat-o pe chip și, cu brațele întinse a eliberat-o în aer. Ființa de pluș a dispărut pur și simplu. Oare de aici își naște acordeonul de pluș poveștile neînțelese?”

Desi: Mai simţi şi acum durerea aceea dată de nesunete? Îmi pare rău pentru tine, dar cred că din această suferinţă s-a născut înţelegerea misterului acordeonului de plus.
Am să mai răsfoiesc poveştile şi sper să nu le desluşesc pe toate, aşa încât să tot am motiv să caut, să tot caut… Sigur o să ai tu grijă: pânzele tivite cu fir de cuvinte neinfinite sunt deja alambicate. Cât îmi place!

Croitorul mut: Tăcere!

Urmează un nou capitol!
Cosmisian

Sursa foto

14 gânduri despre „Povestea acordeonului de pluș – Tăcerea croitorului mut redus la conversație

  1. ane Septembrie 25, 2016 la 15:35 Reply

    .cosmisian @ ..sunt lângă o inimă ce nu cuvântă.

    • Cosmisian Septembrie 25, 2016 la 18:03 Reply

      Dar nu este acordeon din plus, sper… ca daca e, cineva va disparea intr-o lume din viitor.

      • ane Septembrie 25, 2016 la 19:47 Reply

        …nori si soare..lacrimă si zâmbet…

  2. Poteci de dor Septembrie 25, 2016 la 10:45 Reply

    Desi e ascunsă bine, e protejată de parole. 😦

    • Cosmisian Septembrie 25, 2016 la 18:02 Reply

      Este inca ascunsa. Sunt sigur ca o vom scoate din umbrele ce au condus la retragere. 🙂

  3. ane Septembrie 24, 2016 la 12:14 Reply

    Poate le deslusesti,ce zici?

    • Cosmisian Septembrie 24, 2016 la 22:42 Reply

      Eu nu iti pot raspunde, pentru ca eu sunt scriitorul, iar Desi este fata din poveste ce doreste sa desluseasca. Desi, unde esti?

      • Desinențe Septembrie 25, 2016 la 15:35 Reply

        Acum sunt aici, Cosmisian al neinfinitului! Ma prinsese o poveste chiar de incheietura mainii stangi. M-a tras spre ea si m-a contopit cu Misterul Filiorisei, cu Fumiel si Primrose, dar cel mai mult m-a inecat in emotiile date de acordurile acordeonului de plus. Am senzatia ca m-am desprins, dar tot nu sunt sigura. Ma vei ajuta vreodata?

        • Cosmisian Septembrie 25, 2016 la 18:08 Reply

          Daca emotiile date de povestea acordeonului de plus impun ajutor, pot doar sa mai scriu un capitol, poate doua. Sa stii ca esti cautata. Lasa-ti blogul la vedere, daca nu doresti sa fii chemata la Secretariatul lui Fumiel. Ai observat ce detaliat este cand vine vorba de suflete. Nu ai vrea asta… sau, poate ai vrea 🙂

    • Desinențe Septembrie 25, 2016 la 15:28 Reply

      M-am intalnit odata cu un elf muzician. Nu l-am auzit niciodata cantand, dar ma emotiona de fiecare data cand soptea cuvintele. Era credibil de duios si incredibil de intelept: oferea carari de suflet pe care mergeai intr-un echilibru dat de insasi esenta lui.
      El mi-a spus ca exista un secret pentru care unele povesti isi mentin nemurirea. Am primit acordul sa ti-l spun si tie: basmul curge, se traieste, isi cuprinde personajele, dar se stinge iremediabil cand incerci sa-i deslusesti misterul.
      Aleg sa-i respect libertatea de a-si pastra taina, dar ma las cautarii ca si cum l-as putea cuprinde vreodata. Un ideal!

      • Cosmisian Septembrie 25, 2016 la 18:15 Reply

        Am scris un articol despre o intamplare de-am mea din adolescenta cand nu am intalnit niciun elf in padure. Tu ai intalnit unul muzician, care sopteste. imi si imaginez ce a facut Elful din inima ta. Mare grija cu elfii soptitori 🙂
        Eu am mare incredere ca detaliile nu ruineaza misterul, doar il intensifica. Misterul consta in profunzimea basmului.
        Spune mai multe despre ideal in primul tau articol scris la redeschiderea blogului. Potecuta te asteapta, Anne la fel. Eu nu te astept. Eu ma astept! 🙂

      • ane Septembrie 25, 2016 la 21:44 Reply

        Misterul este fascinatia, este surpriza.

        • Cosmisian Septembrie 25, 2016 la 22:43 Reply

          Cu putin timp in urma am contribuit misterului 🙂

Ornamente sufletești:

