„Per total”, trebuie să te schimbi – Articol scris pentru Catchy

„Per total”, ar trebui să te schimbi – on catchy (Click pe titlu)

– Trebuie să te schimbi. Nu mai poți continua așa!

Am auzit o voce răstită ce apăsa nemiloasă asupra ființei mele confuze. Nu îndrăzneam să îmi ridic privirea, de teamă că i-aș fi dat curaj să mă mai sfătuiască cum ar trebui să mă schimb. Simțeam cum depresia mă tăia în urechea internă, de parcă presiunea atmosferică cauzată de o ascensiune rapidă îmi fisura craniul. Mi-am acoperit urechile și m-am aplecat cu capul înspre genunchi, ghemuit în neputința mea. Trebuie să mă schimbi? Simţea el că nu mai pot? Aveam impresia că vocea se credea un chitarist cu o pană înfiptă între degetele lui groase, doar că eu nu eram o chitară, ci un pian…

– Viața ta este ca un puzzle împrăștiat pe o masă pe care ai mâncat. Eu, de aș fi în locul tău…

Acestea sunt cuvintele unui amic care știa la perfecțiune și cu exactitate de inginer ce fel de puzzle sunt eu. Mă și vedeam făcut bucăți în mâinile lui, pentru că, oricum, nu eram bine asamblat. După ce m-ar fi aruncat pe masă în scârbă, ar începe să mă reformeze de la un colț. Așa i se părea lui că sunt eu, un puzzle în colțuri. L-am îndepărtat din mintea mea și m-am cuprins în palme, bucățică de confuzie după bucățică de confuzie, apoi le-am aruncat în sus. M-am transformat în stropi de apă pe care i-a evaporat căldura soarelui. I-aș fi spus prietenului meu că nu sunt un carton tăiat în bucățele „intuibile” și aruncat într-o cutie cu instrucțiuni. Sunt apă. Aruncă-mă în soare și mă voi transforma în nori. Lovește-mă cu furie și mă voi transforma în ploaie blândă, poate chiar și în curcubeu. Iar acum te-aș întreba, amice, de ce curcubeul este întotdeauna un arc de cerc, dar nu te întreb de teama că ai crede că și curcubeul este un puzzle și te-ai urca pe curbura lui să îl reformezi.

depresie

– Fă și tu ceva cu folos. Tu ce pasiune ai?

Ei da, o provocare mai aleasă. Pasiuni? Ce pasiuni să am? Ce este o pasiune? Pasiunea este acel colț de ființă unde ne simțim întregi. Pasiunile vin din încercări de a face și renunțarea de a mai face. Pasiunea este întâlnirea cu tine însuți, la o masă a tăcerii. O ființă umană fără pasiuni este ca un copil fără de prieten imaginar. Pasiunea este momentul în care ființa ta nu mai face nimic pentru alții într-un mod nesănătos, înfometându-și ființa. Să te iubești pe tine însuți ar putea foarte bine să înceapă de la a face loc pasiunilor în lumea ta.

– „Per total”, viața mea este exact cum mi-am dorit-o. Acum merg și la psiholog, săptămânal.

(Articol satiră scris pentru Catchy și publicat pe (click aici…)

19 gânduri despre „„Per total”, trebuie să te schimbi – Articol scris pentru Catchy

  1. Maria Aprilie 19, 2016 la 21:50 Reply

    om frumos!… „per total”

    • Cosmisian Aprilie 20, 2016 la 07:20 Reply

      Liliacee este aprecierea ta. Multumesc, Maria. M-am jucat si eu cu unele ganduri.

  2. Cosmisian Aprilie 19, 2016 la 15:12 Reply

    Cand vine vorba de scris, sunt litera. Pot scrie din ce perspectiva doresc eu. Iar asta imi place, sa am libertatea mea de a face ce doresc.

    • erica Aprilie 19, 2016 la 16:39 Reply

      ş’atunci …
      De ce ştergi comentariile frumosule !

      • Cosmisian Aprilie 19, 2016 la 16:48 Reply

        Cum stii tu ca sunt frumosss… 🙂 iti spun sincer, ca sa nu ne intelegem gresit. Eu sunt un pic mai conservator in ce scriu. Usor nebun cu litera, dar prefer sa imi mentin un anumit stil. Nu am nimic cu tine. Ai scris surprinzator la aromele cafelei. Nu ma asteptam sa apari, nu stiu de unde ai aparut si, desi a fost un comentariu pe care blogul meu nu l-a mai vazut, i-am raspuns. Uita-te si tu ca la mine se comenteaza rar. Cred ca am suparat pe multi de nu vor sa comenteze. Inca e cu bon de ordine si mi se mai blocheaza aparatura la unele comentarii. Nu am ceva cu cei care comenteaza atipic mie, dar ma simt eu mai incurcat 🙂

        • erica Aprilie 19, 2016 la 18:09 Reply

          ” … am ceva cu cei care comenteaza atipic mie, dar ma simt eu mai incurcat”

          Ce drăguţ ! Tu chiar eşti real sau e doar o mască mai … 2.1 … d’asta mai future-istică ? Hai , mă leşi ! Ce’i aia că/cu am supărat pe mulţi … Păi , dacă vrei părerea mea de nime’n’drum… ia nu mai da tu olecuţă bon de ordine , c’a trecut vremea lui nea Ceaşcă . Lasă comentariile la liber . Ce dacă fitecine , ori câte unu’ sau doi te mai şi’njură , ori au te miri ce … bogdaproste , îşi mai şi permit altă opinie ?
          Cade cerul ? Nu !
          O fi sfârşitul lumii ? Nu !

          … E lumea mai bună că tu mă păcăleşti (sau nu) ?

          … E lumea mai rea că eu te mint … sau nu ?!

          Şi ce dacă ! Progresul (bla bla bla ) … omului …. bla bla şi whatever , stă în libertatea de’a spune ceea ce dorim , când dorim , if you know what i mean . Place sau nu … ata ete dragul meu prieten … virtual .

          Libertatea îţi aparţine … Aşijderea

  3. Poteci de dor Aprilie 19, 2016 la 09:41 Reply

    Per total, sunt bine. Trebuie să schimb tot la mine. Dar sunt bine 😀

    • Cosmisian Aprilie 19, 2016 la 12:18 Reply

      Ei da, acum vrei sa schimbi curcubeul la tine?! 🙂 Esti bine asa cum esti, dar nu ar strica sa schimbi totul la tine…
      Dupa 1 an si schimbari radicale: Buna, cine esti?! / Sunt eu, Potecuta, nu iti mai amintesti de mine? / Potecuta, tu? Pai nu pari la fel…, sa nu imi spui ca ai urmat sfaturile altora de a te schimba… NUUUUUUU :))

  4. Maria(araoimi) Aprilie 19, 2016 la 08:42 Reply

    Ha ! Citindu-te acum, am avut sentimentul ca sunt Alice în țara minunilor.
    Amicul tău este iepurele mare și alb cu întrebări nelalocu’ lor.
    ….si viața/puzzle ? Nu, nu ! Nu aș putea..nu pot flutura printre stele fără o aripă.
    Știu, nu sunt din lumea ta..dar te pricep.
    Zi faină !

    • Cosmisian Aprilie 19, 2016 la 17:18 Reply

      Uneori am impresia ca nici eu nu sunt din lumea mea, ca o vizitez sa mai aranjez in ea cate ceva, apoi ma pierd de ea, o caut din nou… 🙂

  5. HopeLess Aprilie 19, 2016 la 08:37 Reply

    Oh Doamne… cat pot sa ma regasesc in cuvintele tale… iar ultima afirmatie parca as fi spus-o chiar eu…

    • Cosmisian Aprilie 19, 2016 la 12:19 Reply

      Hopeless, Hope more, less less, stiu ca te regasesti in cuvintele mele. Dar, tu chiar ai nevoie de schimbare. Se stie, se intampla si e de bine 🙂 Nu am dreptate?!

      • HopeLess Aprilie 19, 2016 la 12:21 Reply

        Schimbarea a inceput deja de 3 saptamani… una majora si facuta in cel mai brusc si crunt mod… Dar va fi (de) bine… in timp…

        • Cosmisian Aprilie 19, 2016 la 12:31 Reply

          Unele schimbari bruste dor cateva saptamani, dar sunt ocazia vietii tale de a incepe de la zero. Ne dorim adesea sa putem incepe de la zero, dar nu avem curajul. In viata se intampla sa fim ‘despuiati’ de tot ce e al nostru. Apoi, nu avem prea mult timp si rutina va lua locul schimbarii. Cand incepem de la zero, trebuie sa facem alegeri bune! Numai de bine, Hope.

          • HopeLess Aprilie 19, 2016 la 17:07 Reply

            Unele schimbari dor mult timp, nu doar cateva saptamani… dar da, asta e important: inceputul de la zero. Si asta numai daca reusesti sa fii tare si sa ramai pe pozitii in tot acest timp…
            „Despuiati” ramanem pe tot parcursul schimbarii. Asta inseamna „de la zero”… fara nimic din urma. Multumesc Cosmisian! Si tie, asemenea!

            • Cosmisian Aprilie 19, 2016 la 17:21 Reply

              Schimbarile care dor sunt mai bune decat durerile care nu se schimba.

Ornamente sufletești:

