Mi-am propus să uit complet de păpădii – partea a unsprezecea – …dar, ele nu mă lasă

Mi-am propus să uit complet de păpădii – partea a unsprezecea – …dar, ele nu mă lasă

Mi-am propus să uit complet de păpădii, dar nu mă lasă ele. Este un fapt că jocul lor mi-a ajuns astăzi până la sevă. Cum să uiţi o păpădie care este atât de insistentă în a-ți râde în față? Oare florile de „Nu mă uita” sunt sfătuitoarele păpădiei? M-am plâns zilele acestea. Am reacționat tulburat la insistența lor și mi-am spus că e prea mult, prea multe păpădii sunt peste tot. Până și eu, iubitor de păpădie, cu drepturi depline de autor pe galbenul ei o spun: de ce insiști să îmi apari peste tot?

Am deplâns galbenul pe care l-am inventat. Sunt un biet bătrân ce iubește păpădia. Aveam ochii cenușii și am vrut să pictez câmpiile în culoarea ochilor mei. Ați întâlnit un pictor care să picteze cenușiul în galben de păpădie? I-ați atins palma în care frecase semințele albe ale păpădiei ca să le spulbere în vânt, să le uite? Aveam puf de păpădie în palmă. Dar, nu l-am lăsat în voia vântului ca să îi șteargă amintirea. Am ales eu destinul pufului de păpădie. Să îi pictez amintirea și uitarea.

Pictorul papadiei

Floare după floare am pictat, dar nu pentru că așa îmi propusesem. Am atins petalele stinse ale florilor din câmpul uitării și le-am văzut cum refuzau să își schimbe destinul. Galbenul lor ascuns a reușit să îmbibe cenușiul meu, atât de asemănător lacrimilor ce nu seacă sufletele când dorul caută bucuria de pe chipul unei fete ce visează. Câmpului meu i se alterase povestea. Îmi propusesem să uit complet de păpădii și le-am sfărâmat viitorul în palma mea. Și, unde m-a dus aceasta? De unde apăruse fata pe câmpul meu cenușiu?

o fetita de papadie

Mă simt ca un artist căruia i s-au furat drepturile de autor. Asist la propriu-mi vernisaj fără a mi se permite să spun povestea din spatele picturilor mele. Eu am pictat, iar ei au țintuit tablouri în cuie, suspendate în ochii celor ce trec nepăsători. Eu am pictat uitarea păpădiilor pe pânză de infinit, ei au înrămat o aducere aminte care nu îmi aparține. Lumea uitării mele nu are ramă. Picturile mele sunt lumea în care culoarea mea e vie. Este ca un râu de culoare ce îmi curge prin vene pentru a-mi răscoli somnul și a-i tulbura menirea.

M-am așezat în fața unui tablou, o femeie misterioasă îmbrăcată în catifelare mov. O îngemănare nefirească a unei singure ființe în două deveniri, contrare și gemene. (Click pentru referință) Erai sora geamănă a iluziei. Iar ea, Iluzia, privea spre mine mai mult decât o faci tu acum. O păpădie ce vine, o păpădie ce pleacă. Doar o singură păpădie. Aceeași. Am ales să nu mai cred în deveniri pentru a te ține blocată chiar în momentul plecării-revenirii, în acea închidere în tine care te face să te transformi.

Sora geamana a Iluziei

Pentru ei ești o pictură cu două fețe, o pictură singulară pe două pânze, privită din ambele părți. Pentru mine însă, ești o îngemănare pe care am blocat-o în momentul devenirii ca să am parte în același timp de două etape privite separat. La acest punct simt că mi-am ales perfect momentul în care să uit complet de păpădii.

Iluzia

Am așteptat închiderea vernisajului și mi-am furat propria poveste. Nu este pentru ochi ce admiră rame sculptate. Picturile mele sunt ideea mea secretă de a uita complet de păpădii.

Cosmisian, Va urma!

Sursa poze: Google

2 gânduri despre „Mi-am propus să uit complet de păpădii – partea a unsprezecea – …dar, ele nu mă lasă

  1. sweet & salty Aprilie 5, 2016 la 23:50 Reply

    O ploaie suavă de păpădii, delicat așezate de artist pe pânza sufletului. Muzica se prelinge în culoarea galben aurie migălos pictată pentru alcătuire de cuvânt în poezie.

    • Cosmisian Aprilie 5, 2016 la 23:53 Reply

      Mă bucur să realizez că ai auzit muzica din fundal. Era în surdină, o muzică a desprinderilor semințelor de păpădie, purtate în formație de note suave, spre o altă devenire despre care voi scrie cândva.

Ornamente sufletești:

