Mi-am propus să uit complet de păpădii – partea a zecea. Grădinarilor le prinde bine depresia

Mi-am propus să uit complet de păpădii – partea a zecea. Grădinarilor le prinde bine depresia

Depresia este cea mai satisfăcătoare tulburare pe care o poate avea un grădinar în timpul iernii. Grădinarilor le prinde bine depresia. Doar cine iubește o păpădie poate accepta cu seninătate apăsarea goală și nudă a unui anotimp alb ce sfârâie ca o bucată de gheață între dinți atunci când te amăgești mâncând-o flămând. Iarna nu face decât să ascundă urmele viitoarelor păpădii. Dar, nu le poate ucide. Săgeata lui Viacent le va dezgheța inima în primăvară. Doar un iubitor de păpădie îi știe menirea și amnezia.

Dorul. Dorul este o ființă nefirească. El se sfâșie pe toate părțile, pe dinafară și pe dinăuntru, se zvârcolește pentru ce nu va mai fi niciodată. Nu speră, pentru că dorul are ochi și vede că privirea lui nu poate să caute în trecut sau în viitor. Dorul privește doar în interior. El este ruina unei iubiri ce nu poate să-și ridice genunchiul zdrobit din pământ. De aceea mi-am propus să uit complet de păpădii. Le simt cum vor să încolțească în locuri uitate ale rănilor din trecut. Dorul este o ființă hibrid ce nu poate să își regăsească originea. O ființă blocată în trup uman ce a adunat doruri sfâșietoare – definiția unui iubitor de păpădie.

Te-ai întrebat vreodată care este diferența dintre o păpădie născută dintr-o sămânță zburătoare și o păpădie ale cărei deveniri nu își mai împletesc destinul și zâmbetul cu tine? Născătoare de vise, amară la gust, o păpădie ce și-a adunat la piept devenirile, te-a uitat. Nu în totalitate. Doar cât să îți amintească de greşeala de a te fi născut grădinar. Un grădinar se naște bolnav cu dor. Un dor ce speră în uitare. Într-o zi, grădinarul și-a propus să uite complet de păpădii, s-a pregătit de plecare spre o țară fără păpădii sau dor. Și-a luat cu el un jurnal și un condei cu tuș ce picurase din ultimele cuvinte. Vremuri nedefinite vor consemna cum și-a mai propus să uite complet de păpădii.

Dorul. Ființa ce își sfâșie gazda prinsă între lumi. Oh! De i-ar înjumătăți ființa și l-ar lăsa să trăiască o viață fără dor și una în care și-a propus din nou să uite complet de păpădii. De aceea mi-am făcut loc în suflet pentru un anotimp al uitării. De aceea!

papadie decoratiuneemag1

3 gânduri despre „Mi-am propus să uit complet de păpădii – partea a zecea. Grădinarilor le prinde bine depresia

  1. otilia Noiembrie 12, 2015 la 19:44 Reply

    ha, ha! HopeLess, :Eu mi-as imagina asa: Pe Marte si pe Mercur …cum merg mana-n mana.. [mergand mana-n mana]… si cum isi dau picioare in fund [dandu-si picoare-n fund].. unul altuia =)) Ar fi un scenariu mega-fain de privit..(autoruui): Nu m-am intrebat asta
    [referitor la intrebarea dvs. (din text). Voi raspunde asa cum percep eu]; Dar m-am intrebat insa ce au in comun cele doua papadii: Razboiul; parintele vesnic al tutoror. Razboiul pentru Viata in cazul primeia, si razboiul pentru ,,a trai”, in cazul celei de-a doua. Razboiul este comun amanduror papadii, Insa ceea ce face diferenta acestora doua este de asemeni razboiul, Rege al tuturor, care pe unii ii face sclavi
    iar pe altii liberi.

    • Cosmisian Noiembrie 13, 2015 la 11:05 Reply

      Va las sa vorbiti despre asta intre voi, doamnelor 🙂

  2. HopeLess Noiembrie 3, 2015 la 12:42 Reply

    Depresia si dorul de multe ori merg mana-n mana! Si ele nu numai ca ucid, dar dezbina, sfasie si seaca… tot!
    Trist articol… amar si plin de deznadejde… dar, inteleg perfect! Sper doar sa nu reflecte starea ta…
    Numai bine Cosmisian!

Ornamente sufletești:

