Fără zahăr, vă rog!

Fără zahăr, vă rog!

A trecut mult timp de când nu am mai trecut prin fața serviciului tău, în speranța că așteptarea mea te va face să crezi pentru a nu știu câta oară că ne sincronizăm pur și simplu, deși eu îmi tot pregăteam pașii să te întâlnesc. Doar că astăzi nu ai ieșit. Am oftat eu cu paharul de cafea în mână, luat de la dozatorul de cafea din magazinul alimentar, dar tu nu aveai să apari. Minutele treceau, iar împărțirea cafelei pe sorbituri minuscule s-a evaporat odată cu aburul care părăsise de mult discul spumos al cafelei ce dădea sens paharului. Păream suspect pentru doamna de la magazin care nu prea înțelegea de ce nu ies din magazin, dar nici nu mă ascund să chinui biata cafea.

– Bună cafeaua asta, doamnă. Cum scap de zahăr, că la fund pare că e zahăr pentru un elefant, iar eu mă strâng tot la gât când îl simt?

– Na, păi scrie acolo sus, FĂRĂ ZAHĂR! Apeși pe butonul ăla albastru și gata. Dară, tu ce te tot învârți pe aici seară de seară ca paletina în cafă? Zău că eu te bănui că ești vreun infractor. Ești?

Femeia zâmbi, știind că adesea cumpăram cea mai mare ciocolată, iar infractorii nu mănâncă ciocolată. Ah! Am râs şi cred că s-a prins. Păi ce să fac, cred că se prinde tot pământul că îmi place de Irina, doar ea pare parte din alt univers. Văd că în seara asta nu am pe cine să însoțesc la Clubul de Arte Teatrale. Acolo o cunoscusem. Intrasem întâmplător cu o lună în urmă, ploua, ploua tare, iar eu nu știu să caut vremea pe internet.

Salut și plec din magazin. Ca să nupar dubios, cumpăr o ciocolată, dar mai mică. Ciocolata cu lapte e cea mai bună. Greu azi cu atâtea sortimente. După ce ies, o desfac și o mănânc spre casă. Până la urmă, ciocolata este și pentru bărbați. Că doar nu o duc acasă. Ajung la scară, interfonul e iar blocat, sun din nou la administrator, care iar mă ceartă că nu am cartela la mine. Ah! Câinele vecinilor de la etajul al doilea iar sare pe ușă. Câinele ăla nu latră niciodată, pentru că nu este un câine normal. Se izbește de ușă de simt că îmi face sufletul țăndări. De l-aș prinde, l-aș alerga până ar dormi ca legat la urechi. Dar, nu l-am văzut până acum.

Cupa de vin roșu a rămas pe măsuța de sticlă, pătată de roșul sângeriu pe care l-am stors din cupă până a căzut fără vlagă alături de pagini murdărite de negrul imaginar al penelului scriitoarei mele favorite ce mi-a iscălit pe prima pagină numele său și-un simplu Mulţumesc pentru încredere. Mă ridic și aduc o altă cupă pentru vin, alb de data aceasta. Torn doar puțin, cât să simt aroma delicată a unui vin bun. Citesc. Rămăsesem la pagina 119. Am citit doar titlul de capitol și sună telefonul. Număr necunoscut. Ignor numerele necunoscute. Sunt eu mai fixist, nu răspund la telefon când citesc. Dar, oricine ar fi, insistă.

– Alo, da, cine sunteți? Spun eu calm după ce mă prezint.

– Salut, sunt Irina, remember me? Am luat numărul de telefon de la Raluca. Ce să fac, te-am văzut când ai completat fișa pentru cursul de Teatru pentru Amatori. Am greșit sunând acum, ești cu familia, cu amicii?

– Cine, eu? Nu, ți-am spus că locuiesc singur. Am o pisică doar, am găsit-o sub scară, era atât de speriată. Ți-am spus de ea? Poate nu… Dar, cum de mă suni, s-a întâmplat ceva cu acel curs?

– Am vrut să te aud. Am ieșit mai târziu de la serviciu și mi-a spus tanti Alena că m-ai așteptat. Mă gândeam să revendic ciocolata pe care mi-ai luat-o. Ce spui, e valabilă solicitarea mea? Ne vedem la Mariposa la 9? Eu sunt aici deja, mi-am luat un ceai și citesc.

Mă uit la ceas și constat că am acceptat invitația fără să știu că e aproape 9. Arunc repede pe mine o bluză, iau cartea să îi citesc câteva pasaje pe care le-am subliniat și fug.

cafea fara zahar

Foto: Google. Continuarea serii a fost simplă. Irina a fost tare drăguță. Am povestit până la închidere, apoi am condus-o spre casă. Nu am reușit să îi ciesc din carte. Irina mi-a fost tot ce conta pentru seara aceasta. Spun asta ca să nu se intrebe nimeni ce s-a întâmplat după ce am fugit.

10 gânduri despre „Fără zahăr, vă rog!

  1. july Decembrie 17, 2014 la 09:27 Reply

    Semnele ? Rabdarea, ciucalata si cartea . Neaparat toate trei o data, magia cifrei 3.:)))

    • Cosmisian Decembrie 17, 2014 la 09:33 Reply

      Si seara… seara se activeaza cel ai intens hotia de inimi. Trebuie sa fiu mai atent la semne. Dar pe furata cum o surprindem?

      • july Decembrie 17, 2014 la 09:37 Reply

        Oferindu-i ce asteapta . O femeie este mereu pregatita sa fie dezamagita, stiut fiind ca barbatii nu stiu ce vor femeile . Eu nu cred asta . Cred ca un barbat stie intotdeauna ca o femeie vrea un singur lucru . E randul tau sa spui ce . :)))

        • Cosmisian Decembrie 17, 2014 la 11:20 Reply

          1. Partea seaca – Caracter. Responsabilitate. Prezenta. 2. Partea calda – Prezenta. Dragostea care creeaza „iluzia unicitatii”, Implicare, Atentie.
          3. Ciocolata mare. Ciocolata mare de rezerva. Glume care aduc pe chip zambetul pentru care o va iubi intotdeauna. Surprize facute cu atentie, pentru ca femeii pare ca nu ii place intotdeauna ce crezi cu siguranta ca ii place…
          4. Sa fii acolo pentru totdeauna, ca sa ajustezi si sa completezi ce nu am enumerat inca …

          • july Decembrie 17, 2014 la 11:26 Reply

            As manca o ciocolata dupa tot ce ai enumerat ! :)))

            • Cosmisian Decembrie 17, 2014 la 11:30 Reply

              Sa inteleg ca a sunat bine?! Ciocolata de rezerva, spun…

              • july Decembrie 17, 2014 la 11:45 Reply

                A sunat prea bine . 😛

                • Cosmisian Decembrie 17, 2014 la 11:46

                  Ma bucur pentru asta. Si, cand te gandesti ca nu am reusit sa vorbesc prea mult cu hotul… am evitat sa ma vada lumea…

  2. july Decembrie 17, 2014 la 07:23 Reply

    Acum stiu, hotii de inimi cumpara ciucalata cu lapte si beau cafeaua fara zahar . :)))

    • Cosmisian Decembrie 17, 2014 la 09:15 Reply

      Pai cum sa nu manance cioco. Si mai avea si viciul cititului… ahahaa! Nu prea are continut povestea asta, dar hotu-i greu de prins. Doar tanti de la magazin stie… oare dupa ciocolata, sau ce semne tradeaza bietu’ hotu’??

Ornamente sufletești:

