Pădurea – destine alergate

Pădurea – destine alergate

Pământul vibra sistematic, îl simțeam atât de dur în scoarță și, până să îmi dau seama, te-ai apropiat alergând dezordonat. Căutai ceva? Mă îndoiesc. Mă călcai în picioare fără să știi că te priveam, uneori trosneam din vreascuri cu care încercam să mă protejez de voi. Și tu, alergai de nebun prin mine, tot mai adânc în umbre, până te-ai ținut de abdomen, îndoit de la mijloc, privind în urmă extenuat. Ți-ai spus că vei fugi de lumea ta cât vei vedea cu ochii, dar te temeai că vei vedea prea departe de vei fi alergat spre orizont. M-ai ales pe mine.

nature_2

Elogiată adesea de scriitori, am fost gazda multor întâmplări, agenta schimbărilor de anotimp, dar tu nu te-ai gândit cu adevărat la mine când îți lăsai imaginația să devină artistul ce mă concepea, pictor al unei realități în care credeai că eu nu simt. Dar, să îți spun drept, cui i-a păsat, când voi treceți și nu lăsați în urma voastră decât uitarea?! Hm! Am amintirile mele, îndelungi și nuanțate. Mii de căutători și-au încercat destinele alergând prin mine, oamenii m-au transformat uneori într-o înspăimântare verde umbrită, alteori și-au luat coșulețul cu merinde pentru a mă folosi drept martor al iubirilor secrete, fără nicio teamă că aș fi gândit vreo clipă să trădez.

Ira, o tânără cu părul ruginiu ca frunzele mele toamna, alerga sughițându-și durerea înecată de lacrimi, fugind de ce ar fi devenit, croindu-și drum spre o nouă devenire. Mi-a plăcut mult de Ira. Am urmărit-o până ce a trecut prin mine. Durerea ce o acoperea i-a ținut de cald trecând de mine spre Luna ce o ghida în șoaptă, fără să remarce că i-am prins cu ramurile șalul ce păstra căldura umerilor goi, forma pieptului ce îi acoperea plinătatea, misterioase culori în luciul lor, prinse strâns de mine. Ira nu a observat. Am păstrat șalul pe umerii noi ai unui arbust ce se credea prințesă. Încă se crede.

Am derulat prin amintiri și mi-am oprit respirația. Un bătrân alerga. Și el. Toți aleargă prin mine. Trunchiurile mele cu coronamente splendide le conferă trecătorilor siguranță, dar teama pe care o aduce respirația mea, când frunzele-mi sunt ca un piept plin de aer, nu am înțeles-o. Revenind la bătrân, s-a oprit în fața unui stejar, căzând în genunchi îndurerați, adâncindu-și degetele în pământul meu, apoi a turnat două pungulițe de bănuți de aur, o avere strânsă cu greu pentru copii ce i-a pierdut în războaie menite să aducă viitor. Băieții lui au murit pentru viitor, dar nu al lor, nici al bătrânului lor tată. A acoperit averea cu palmele plângând, iar trupul i se stinse. M-am simțit datoare să îi protejez agoniseala până de curând, când am ademenit doi frați să își găsească drum spre comoara ascunsă.

toamna

Creioane smulse din ființa mea, grafit ce-mi făurește portret șters, tapat, cu frunze scurse fără milă, sunt alinieri nesigure ale unor suflete cu inimă în loc de cap. Cine îmi va lăsa povestea neatinsă?

(Nota – Sursa Foto: google)

Va continua!

4 gânduri despre „Pădurea – destine alergate

  1. Simona Decembrie 6, 2014 la 20:26 Reply

    Splendido weeekend pieno di belle cose e felici! 🙂 HUGS

    • Cosmisian Decembrie 6, 2014 la 21:16 Reply

      I know the game with HUGS. It always makes me happy. Please bring some winterwith eyes so blue 🙂

  2. Gabriela Dendea Noiembrie 9, 2014 la 16:44 Reply

    buna, imi pare bine sa te cunosc si te felicit pentru ceea ce faci! cu drag, Gabriela.

    • Cosmisian Noiembrie 9, 2014 la 17:07 Reply

      Va dati seama ca am furat personaje din Lumea Miracolelor ce Tin si le-am transformat in simple cuvinte?! Am lasat o tava de placinte cu mar si branza dulce cu stafide. Va rog sa va serviti. Multumesc pentru vizita. 🙂

Ornamente sufletești:

