Noțiuni disociate – (1) Mitul culorilor calde

Noțiuni disociate – (1) Mitul culorilor calde

31k_culoriint

Am stat în seara aceasta între spațiile umbrite ale tastaturii, la fel de înspăimântat și amețit precum un tânăr smuls din casa părintească pentru a lupta pentru o cauză ce nu îi aparține. Și, cum stăteam în șanțuri retractabile prin care circula un curent de inspirație zăpăcitor, m-am trezit ca fulgerat, prins de negrul pământiu cu cătușe nefirești și m-am luptat cu noțiuni pe care mintea mea le-a tot disociat de înțelesuri pe care aș vrea să nu le fi avut, poate că astfel aș fi reușit să dorm liniștit în tranșee. De câteva zile mă frământă unele noțiuni, unele mai simple decât altele, doar că pe mine mă încurcă simplitatea. 

Am deschis o poartă metalică de dimineață, de fapt am eliberat două lacăte ce și-au greșit jobul pentru că nu au dat dovadă de deschidere la un interviu. Revenind la lacăte, încă îmi amintesc că mi-am închis ochii și am cuprins în palmă lacătul ascuns pentru a-l deschide, străduindu-mă să îi simt culoarea. Părea de culoare rece, deși nu aveam o pensulă ce măsoară culori. Mi-am deschis ochii și am văzut culoarea acestuia, era galben-aurie. Se spune însă că galbenul este o culoare caldă, dar dinții cheii tremurau de frig când au pătruns pe coridoarele galbenului. Și uite cum am spulberat mitul culorilor calde…

 

Ornamente sufletești:

