Lucrurile simple se pot transforma in simboluri

2014

Lumea s-a schimbat. Mult din ceea ce a fost, s-a dus. Inca nu stim ce va fi, cum vom forma nou din ceea ce pare risipit. Planuri ne facem, mari si  repetate. Planurile sunt bune doar pentru cei cu inima hotarata. Planul este doar privirea spre realizarea a ceea ce inima deja are. Ce imi doresc pentru 2014? M-am trezit intr-un turn plin de usi… unele vechi si facute din lemn, altele antice, din piatra; mai erau si dintre cele noi, metalice… Am incercat sa le deschid, apoi am realizat ca nu sunt om, nu as putea sa le folosesc.

Am privit inspre cupola ce parea a acoperi turnul. De-odata am simtit ca pot zbura. Mi-am ridicat vocea si odata cu ea si trupul… pluteam. Usile pareau doar placi din granit intr-un mozaic al dorintelor. Stelele s-au grupat sub mine, cu coatele infipte in nori si mi-au spus, zambind: „Nu ceea ce spune momentul, ci ceea ce esti!”

M-am trezit! Era inca noapte… 2014.

Am oftat, profund. Oftatul profund este ca o cadere brusca pe perna de aer a sufletului tau. Inima/ginabilul este o forma trista a increderii in sine, nefondata pe timp. Cand privesc in urma, realizez cat de multa dreptate avea acel batran din viitor ce mi-a spus sobru: „Rabdarea este cel mai bun pantof la drum lung!”. Si-acum da, eram din nou in fata unui tronson, 2014. Oare este terminat drumul sau ma voi lovi de un blocaj cu lucratori ce dorm in utilaje sau la umbra lor?! Ce este 2014?

Norii s-au regrupat sub stele, cat un cot de ele, si le-au ridicat, facand din stele o simpla pata de lumina pe cerul de sub mine. Cand privesc sub ele, vad cum 2014 este un an cu capu’n stratosfera. Secunde perpetuee. Le privesc si se repeta. Fiecare secunda e doar o pauza dintre ticaituri. Ce este timpul? Este compozitia unui muzician care se joaca cu pauzele. Sunet-nesunet, timp-netimp. Minutul unu. Rabdarea este cel mai bun pantof, dar daca e o poanta (pantof de balerina), invartindu-si varfurile intr-un sol dur? Ce este mai scurt, netimpul dintre ticaituri, sau ticaiturile insele?

Lucrurile simple se pot transforma in simboluri. Cand acestea si-au imbracat rolul in privirile curioase ale spectatorilor, simplitatea lor piere. Simbolul altereaza oare natura unui lucru, sau il face sa isi regaseasca locul in fata multimii?

2014. Ce este un an? Eu as schimba urarile in deveniri. Sper insa ca, anul 2014 sa nu imi mai ofere prea multe „deveniri” ale celor pe care ii stiam intr-un fel. As vrea sa va rog, de dragul noului an, sa fiti voi insiva! Sa nu va mai ganditi ca ma ajuta sa fiti falsi si sa deveniti actorii pieselor mele de seara! Credeti-ma, ma descurc sa imi creez lumi fantastice, chiar si din alte zone ale Universului, unde am inca drept de autor. Pe voi va vreau reali. Reali nu in sensul in care sa imi fiti aici, sa mancam impreuna, ci reali si sinceri cu voi, cu mine, cu dexul, care nu defineste real ca fals…

Sa nu ma judecati pentru tonul sobru cu care ne revedem in 2014. Nu am stiut ce sa va scriu. Cred ca mi se trage de la socul pe care l-am avut cand m-am trezit in Turn. Va spun un secret, dar nu as vrea sa il stie prea multa lume. Nu am iesit prin cupola turnului… doar nu credeati ca pot zbura, sau pluti. Am lovit cu umarul usile, crezand ca pot iesi. Apoi, am gasit inscriptionat pe o usa:

La multi ani, 2014!

9 gânduri despre „Lucrurile simple se pot transforma in simboluri

  1. Mélanie Ianuarie 6, 2014 la 08:15 Reply

    LMA cu sanatate, Cosmisian! Un 2014 optimist, pozitiv, senin! tone de inspiratie, bucurii, satisfactii si numa’ bine – azi si mereu… multumesc pentru „escalele” la locu’ meu de joaca si amicale gânduri, Mélanie NB – Toulouse, France

    • cosmisian Ianuarie 8, 2014 la 00:45 Reply

      Multumesc, Distinsa dna Melanie. Ca intotdeauna plina de culoare si cu o inima plina de incurajari calde si frumoase. Vizitele pe la dvs la fac cum reusesc sa fug. Parca nu mai apuc timp sub talpi, nu stiu ce e cu mine…
      Cu drag va raspund si eu, ca in 2014 sa aveti parte de cat mai multe proiecte frumoase, de multa sanatate si linistea sufleteasca ce va insoteste cand va lasati purtata intr-ale scrisului. Cu drag, Cosmisian

  2. giselzitrone Ianuarie 5, 2014 la 11:18 Reply

    Sehr schöner Artikel lasse mal liebe Grüße hier Gislinde

    • cosmisian Ianuarie 8, 2014 la 00:35 Reply

      🙂 Thank you. I gave rise to some thoughts eager to fly. Thank you for visiting my „home”. You are always welcomed. Too bad that I cannot answer in German language. All the best from my heart!

  3. Dorințe | My life as Ioana Ianuarie 4, 2014 la 17:54 Reply

    […] Ileana, Adriana, Alexandra, Alina, Romina, Alma Nahe, Illusion, Andra, Andreea, Roxana, Roxana, Cosmisian, Dan, Mădălina, Oana, Paul, Petru, Diana, Răzvan, voi ce planuri aveți în […]

  4. Ioana Ianuarie 3, 2014 la 12:59 Reply

    La mulți ani ție! 😀

    • cosmisian Ianuarie 3, 2014 la 13:02 Reply

      Multumesc, Ioana! Un an cu liniste in suflet si realizari ce fac diferente!

Ornamente sufletești:

