Cosul de nuiele al tristetii

Coșul de nuiele al tristeții

Omul. O ființă cu oglindă-n pori. Suflet adânc înlănțuit în constrângeri cromozomice, cu desprinderi de ființă, mutații genetice ale devenirii. Omul. Ființa cu suflet oglindă. Se uită la sine și se vede ocean. Oceanul e acea planșa desenată cu albastru pe sufletul omului. Sau în sufletul lui. Am încercat să arunc un coș de nuiele în ocean cât să mă țină la suprafață, sperând că voi prinde albastrul senin al cerului și voi face șnur împletit din el cu oceanul. Albastrul oceanului mi-a intrat treptat în coș, dar nu m-am înecat. Oceanul nu era adânc, doar albastrul lui era adânc.

suflet de ocean albastru

Am găsit în buzunarul coșului o pensulă și un tub de tempera pe care scria:

Etichetă

Pictează în suflet adânc de culoare,

să fie în trepte o cale de scăpare,

să te urce în albastrul senin,

ca oceanul să iți fie sublim.

M-am ridicat pe șnur de cer cu ocean spiralat și-am prins un smoc de nor alb și dens ca o zăpadă umedă. L-am topit în inimă și l-am folosit să pictez pe ocean o plută. Un tunet brun ce a vrut să mă surprindă a prins un fulger de coadă, dar l-a scăpat în ocean, iar fulgerul s-a ascuns sub pictura mea. Stropii mari ca de ploaie și-au permis să atingă oceanul din jurul meu, că deja mă instalasem pe pluta pictată, iar sunetul produs de ploaie era metalic, precum ciocănitul corzilor unui pian fin acordat. Cerul era cărămiziu de plâns, o făcea cu lacrimi cenușă ce sfârâiau pe pielea oceanului, aburind crud seninul speranței că te voi vedea curând.

Mi-am pictat o vâslă cu care îmi cream iluzia apropierii. Am sperat ca astfel să ajung pe o insulă unde să mă simt stabil. Insula este o senzație feminină, cu părul peste umeri, prins într-o densă împletire de priviri incerte. Oceanul încercă să îmi descompună pluta pictată, valurile lui erau obraznice ca îndoielile, orizontul era ca un tavan înalt la care te uiți mai departe decât la cer…, valurile mă asaltau bidimensional, dar ploaia m-a protejat de apa oceanului, ca să nu îmi decolorez poleiala de protecție.

ploaia ma proteja de ocean

Sufletul meu e ca adâncul oceanului luminat seara, atât de transparent încât cred că stelele de pe cer se confundă cu nisipul cristalin al fundului de albastru translucid. Stelele sunt ființe mici așezate pe cerul lor, dar, dacă oceanul meu e cer pentru stele? Dacă stelele mă vad, ce vor crede ele despre mine?

cerul stelat al oceanului albastru

Iluzia sufletului trist se apropie de final. Oceanul meu e tristețea mea. L-am luat si l-am turnat în coșul de nuiele, pe care l-am așezat adânc în sufletul meu nisipos, ce reflectă oceanul stelar.

Tu unde ești?

Ești între oceanul meu și cel al stelelor?

35 de gânduri despre „Cosul de nuiele al tristetii

  1. HopeLess Septembrie 17, 2015 la 13:01 Reply

    Reblogged this on HopeLess and commented:
    Oceanul albastru infinit al sufletului… al cerului… al meu… al tău… al tuturor…

    • Cosmisian Septembrie 17, 2015 la 13:05 Reply

      Uite cum pot cosurile sa poarte tristetea in mai multe colturi de univers 🙂 Multumesc!

      • HopeLess Septembrie 17, 2015 la 13:20 Reply

        De unde stii tu ce poarta cosul meu? 😛 Poate vars tristetea si-l umplu cu altceva… si apoi presar ceva mai… optimist! 😀
        (Ma uimesc si pe mine oneori ce bazaconii spun :))) )

  2. HopeLess Septembrie 17, 2015 la 12:56 Reply

    M-am razgandit! Nu te citez… sau poate da… dar cu siguranta dau un „re-blog” (zic bine?) 😀

    • Cosmisian Septembrie 17, 2015 la 13:12 Reply

      Multumesc. Pot sa zic ceva, cand tu ma re-blog?! 🙂

      • HopeLess Septembrie 17, 2015 la 13:18 Reply

        Nu mai poti spune nimic! 😛 Mi-a placut prea mult ca sa nu „impart” mai departe…

  3. HopeLess Septembrie 17, 2015 la 12:54 Reply

    Waiii… de-a dreptul sublim!!
    Imi dai voie sa te citez?

    • Cosmisian Septembrie 17, 2015 la 13:13 Reply

      Pai, tocmai ai re-citat sau re-bloguit 🙂

      • HopeLess Septembrie 17, 2015 la 13:17 Reply

        Stiu! 😀 Nu m-am putut abtine…

        • Cosmisian Septembrie 17, 2015 la 13:25 Reply

          Am ti-am intrat in gratii. Esti cu siguranta comutata pe HOPE. Nu te abtine.

          • HopeLess Septembrie 17, 2015 la 13:29 Reply

            :))) Asa se pare… azi sunt doar Hope! Maine, cine stie..?

            • Cosmisian Septembrie 17, 2015 la 13:31 Reply

              Maine poti purta si tinuta de hopeless, doar asa, de Less

              • HopeLess Septembrie 17, 2015 la 13:35 Reply

                :))) maine poate imi iau un trening, ca are doar doua piese… hopeless are cam multe, sa nu-mi fie prea cald! :)))

                • Cosmisian Septembrie 17, 2015 la 13:40

                  Ma anunti tu aici 🙂

                • HopeLess Septembrie 17, 2015 la 13:51

                  Shhh… e secret! 😉

                • Cosmisian Septembrie 17, 2015 la 14:12

                  sssssssssssssssss 🙂

                • HopeLess Septembrie 17, 2015 la 14:17

                  :))))) esti fantastic

                • Cosmisian Septembrie 17, 2015 la 14:29

                  Fantastic, incredibil chiar :)) (Nu putini sunt aceia care nu m-ar crede!)

                • HopeLess Septembrie 17, 2015 la 14:39

                  :)) Eu te cred!

  4. JK Bevill - Lost Creek Publishing Iunie 2, 2013 la 10:24 Reply

    Reblogged this on lost creek publishing.

    • cosmisian Iunie 2, 2013 la 11:48 Reply

      Thank you for reblogging this article. I should offer here a translation.

  5. dumitruichim Mai 21, 2013 la 04:19 Reply

    Admirabil condei!

    Pr.Dr.Dumitru Ichim
    Kitchener, Ontario

    • cosmisian Mai 21, 2013 la 08:26 Reply

      Ma onorati cu prezenta dvs! Condeiul l-am gasit in buzunarul cosului de nuiele. Cu respect, Cosmisian.

  6. Reblogged this on La Fée Blanche.

  7. melanietoulouse Mai 20, 2013 la 10:51 Reply
    • cosmisian Mai 20, 2013 la 10:55 Reply

      Odata, sufletul mi-a auzit cuvintele nespuse,
      Un cos de tristete blanda, adanc in sine purta,
      In limite frumoase, tristetea iubea sa fie
      O simpla adiere, ca versul scris pe o hartie.

  8. Diana şi Dan Mai 15, 2013 la 16:11 Reply

Ornamente sufletești:

