Francesca, Parione Ak! Capitolul 8 – Portile inimii si insulele care mi-au schimbat lumea

Capitolul 8 – Porţile inimii şi insulele care mi-au schimbat lumea

Porţile inimii şi insulele care mi-au schimbat lumea

În 1835 Charles Darwin a vizitat Arhipelagul Insulelor Vrăjite, cunoscut ca Arhipelagul Galapagos, în vederea efectuării unui amplu studiu al originii şi evoluţiei speciilor. Frumuseţea şi complexitatea cu care erai întâmpinat, vegetaţia luxuriantă şi mulţimea insuliţelor, iţi crea impresia unui paradis. Cu siguranţa puteai spune că pe o insulă numărul speciilor îndrăznea să provoace orice Atlas de Zoologie publicat. De la studierea lor de către Darwin, lumea le numeşte insulele care au schimbat lumea, însă prefer să le numesc insulele care mi-au schimbat lumea.

Creaţionism vs evoluţionism. Lumea a portretizat adesea de la acele studii ce Darwin nega spre finalul vieţii lui. „Originea speciilor” nu era o teză a evoluţiei fără Dumnezeu, ci un studiu pur ştiinţifică, ce a fost un debut. Darwin a negat acest fapt al evoluţiei în partea finală a vieţii sale, în timp ce ştiinţa şi-a adus propria ei contribuţie şi confuzie asupra originii speciilor. Eu mă întreb adesea cum e posibil ca cea mai vastă prezenţă de vietăţi să-şi adune frumuseţea întâmplător pe un pământ atât de nou precum Arhipelagul Insulelor Galapagos. Eu cred că doamna Evoluţie şi-a jucat o carte ironică asupra celor ce o urmează, adunând cele mai intrigante specii într-un singur loc, doar aşa, ca să îi ajute pe ştiinţifici în descoperirea verigii lipsă.

Şase luni s-au scurs precum nisipul alb o face fân printre palmele mele în formă de clepsidră, întrecându-se în forma granulară încercând să nu se risipească în cădere. Acum, priveam la ultimele granule. Ele mă anunţau în linişte că e timpul să mă întorc acasă. Şase luni în care îmi înrădăcinasem liniştea într-o viaţă socială simplă, liniştită, plină de pasiune pentru contemplarea naturii, a omului. Francesca îmi oferise multe ocazii de integrare în lumea Raha. Mă refăcusem! Francesca mi-a vorbit despre ea, eu i-am vorbit despre mine. M-a întrebat dacă inima mea aparţine cuiva. Mi-a fost greu să mă definesc astfel, inima? Inima mea aparţine cuiva? Cui ar putea aparţine ea?

Porţile inimii

Mi-a zâmbit şi m-a prins de mână, parcă dorind să mă conducă spre un loc al ei. Porţile inimii… aşa se numeau stăncile unde îmi petreceam eu începuturile de zi, unde meditam privind soarele cum îşi acoperea plecarea cu urme de ocean. Raha, o comunitate ce îşi deschidea porţile inimii spre mine. Locuiam atât de aproape de un loc sacru, un loc în care proaspăt căsătoriţi îşi petreceai timpul liber imediat după căsătorie. Era un loc al celor ce şi-au unit inima. Nu e de mirare că eram adesea privit puţin nostim. Cum de nu mi-a spus nimeni? Am întrebat-o pe Francesca, cum, cum de am fost lăsat să ating acel loc sacru pentru ei…

Privirea ei m-a pătruns. Eram confuz în fata unei femei. Simţeam că întreaga mea apărare este pusă sub tirul privirilor ei. „Eşti căutător şi singur!” Începusem această vacanţă de regăsire ca la finalul ei să mi se spună că sunt un căutător şi un om singur…

La scurt timp mi-am luat rămas bun de la întreaga comunitate Raha. Inima mea cunoscuse noi dimensiuni, straturi de fiinţă necunoscute, neglijate îşi făcuseră loc în sufletul meu. Noi lăstari creşteau. Mintea mea contura metode de a o aborda pe Anieta. Eu cred că mă aşteptase.

Aveam nevoie de linişte că să îmi aud zgomotul din suflet. Aveam nevoie de neiubire ca să îi duc dorul iubirii, aveam nevoie de simplitate pentru a mă înţelege cât de complicat pot fi. Da, retras pe o insulă liniştită m-am regăsit şi-am aflat răspunsul. Răspunsuri pentru o nouă etapă din viaţa mea. Ce e viaţa fără iubire? Ce e viaţa fără o altă care să sorteze simţiri? Ce sunt eu, când tot ce-mi curge prin vene este succesul pe care mânie lumea îl va integra până şi în aspiratoarele inteligenţe? Ce e omul?

Autor: Cosmisian, 7 februarie 2013

Ornamente sufletești:

