In curand: continuarea seriei Francesca, Parione Ak!

In curand o noua serie de 3 capitole din Francesca, Parione Ak!

Desprins dintr-o lume in care succesul cercetarilor ia adus faima si lipsa oricarei nesigurante cu privire la viitor, Onerion se implica tot mai mult in viata sociala a comunitatii ce i-a gazduit aventura. De la episoadele saptamanale de vanatoare, care s-au dovedit pentru Onerion mai degraba a fi expeditii de recunoastere, la invatarea cat mai multor cuvinte in limba Somutha, au facut din lunile ce au trecut un adevarat medicament ce i-au calmat sufletul tanarului nostru prieten.

Ochii unei persoane sunt poarta catre suflet. Dupa cum spunea cineva, lasa-ma sa te privesc in ochi pana iti prind sufletul. Oare cum e sufletul tau? Asta urma sa descopere Onerion despre Francesca. Prima privire a reusit sa transmita atat de mult din sufletul Francescai incat stia ca orice descriere in limba omului muritor nu putea contine. Seara de seara acea privire ii…

Va poftesc in curand sa cititi urmatoarele trei capitole.

Capitolul 6

Istoria muntelui Mombu Raha

Era luni dimineata. Locuitorii asezarii Mombu Raha, in traducere Muntele Raha, erau buni agricultori si vanatori. Alesesem aceasta zona, mai retrasa, din dorinta de a evita contactul cu prea multi turisti, care isi petreceau foarte mult timp in zona modernizata a insulei. Muntele Raha nu era inalt, insa era un munte verde cu o flora si fauna desprinse din vis. Imi amintesc cat de utile imi fusesera cartile cumparate regulat de tatal meu. Insula nu este populata de salbatici, sa nu va aventurati gandind ca am ajuns intr-un loc fara civilizatie. Pe insula erau doua orase majore, fiind inconjurate de comunitati mai mici, retrase, precum cea in care imi traiam eu aventura.

Ne-am strans in centrul asezarii, doar barbati, pentru a merge la vanatoarea traditionala. Armele erau destul de simple, insa eficiente in ciuda argumentelor aduse de mine in mintea mea…

Capitolul 7

Francesca

Cautasem sa inteleg atasamentul dezinteresat al Francescai, desprins ca dintr-o carte de povesti pentru copii.  Desi puteam afirma ca o cunosc de mai bine de sase luni, inca nu o privisem in ochi, pentru a spune ca sufletului ei i-am gasit intrarea. Cu totii o respectau, intr-o comunitate cu traditii, cu principii morale simple, dar eficiente. Venise la usa casutei mele zi de zi, iar vocii ei calde si tremurande ii puteam face ecou: Parione Ak! Parione Ak!

Diminetile pe insula erau foarte energizante. Vantul racoros anunta o zi calduta, climatul fiindu-mi manusa. Pasarile erau in delir, puteam deja distinge cateva specii dupa sunet. Ma obisnuisem cu ciocanitul Francescai, il anticipam in fiecare dimineata. In aceasta dimineata Francesca intarzia. Incepusem sa vizualizez pasii ei din apropierea casei, o vedeam in mintea mea cum isi intinde bratul pentru a apuca…

 

Capitolul 8

Portile inimii si insulele care mi-au schimbat lumea

In 1835 Charles Darwin a vizitat Arhipelagul Insulelor Vrajite, cunoscut ca Arhipelagul Galapagos in vederea studierii speciilor. Frumusetea si complexitatea cu care erai intampinat, vegetatia luxurianta si multimea insulitelor, iti crea impresia de paradis. Cu siguranta puteai spune ca pe o insula numarul speciilor indraznea sa provoace orice Atlas de Zoologie. De la studierea lor de catre Darwin, lumea le numeste insulele care au schimbat lumea, insa prefer sa le numesc insulele care mi-au schimbat lumea.

Desi participam in toate activitatile majore ale comunitatii, aveam suficient timp sa alerg dupa broastele testoase, sa imi fac prieteni si in lumea necuvantatoarelor. Seara de seara comunitatea se aduna in centrul asezarii, iar timpul trecea atat de linistitor. Inca imi era greu sa imi scot din cap diverse puncte de cercetare asupra carora reveneam.

3 gânduri despre „In curand: continuarea seriei Francesca, Parione Ak!

  1. Coffee Break | Crescentius Ianuarie 29, 2013 la 08:22 Reply

    […] dordefemeie, abisurile, Rebecca, andreotti, ceaicafeasibiscuiti, indiferent, amiralul, Călin, cosmisian și nu numai. Știu că sunt persoane care vor considera acest post drept o leapșă și vor […]

  2. Lorena Ianuarie 28, 2013 la 11:28 Reply

    Foarte frumos … imi aminteste de vacantele pe insule … ma rog, nu-i vorba de „insulele vrajite” … dar … m-am multumit si cu cele pline de realitati …

    • cosmisian Ianuarie 28, 2013 la 11:48 Reply

      Sa inteleg oare ca tu nu crezi ca „insulele vrajite” sunt reale? Sunt reale, mi-a confirmat Onerion. Arhipelagul Galapagos mai este numit si Arhipelagul Insulelor Vrajite. Stii ce voi face? Il voi ruga pe Onerion sa imi trimita doua carti postale ilustrate de acolo. Sa-mi dai adresa, insist sa iti trimit tie una. 🙂

Ornamente sufletești:

