Sunt papadia ta schimbatoare

Sunt păpădia ta schimbătoare

zbor

M-ai prins de mâna când palma îmi era rece,
M-ai prins de suflet sperând că dorul trece,
M-ai prins de inimă cu-o agrafă de cristal,
M-ai făcut o păpădie cu desprinsele-i petal’,
M-ai iubit aşa cum doar tu ştii că eram,
M-ai făcut să mă iubesc, şi chiar speram.

Să-ţi fiu înflorită ca o păpădie iubitoare,
Să-ţi las guriţa să mă sărute printr-o apăsare,
Să-ţi atingi chipul de vrăjitor de cuvinte,
Să-ţi creezi alinturile calde, să mă alinte,
Să-ţi apleci sărutul pe gâtu-mi pulsând,
Să-ţi imprimi iubirea într-al meu gând.

Te-am lăsat să pleci fără să-ţi explic ceva,
Te-am făcut să crezi că încă mai sunt a ta,
Te-am înşelat să ai aşteptări nesfârşite,
Te-am făcut să crezi că nu mă schimb nicicând,
Te-am făcut să-ţi faci zilele un chin muribund,
Te-am făcut orice, dar tu m-aştepţi sperând.

Dacă vin acum, mă mai recunoşti că sunt ca tine?
Dacă încerc să-ţi întind palma să mi-o săruţi, e bine?
Dacă vin cu inima goală, fără să te mai iubească?
Dacă te-am transformat într-o amintire dureroasă?
Dacă încerc să scap de tine, deşi spun că eşti în mine?
Dacă aceste cuvinte sunt tristeţea ce te minte?

RE:

M-ai prins și chiar speram

Să-ți fiu într-al meu gând.

Te-am lăsat sperând

Că, dacă vin, tristețea e cea care te minte.

22 de gânduri despre „Sunt papadia ta schimbatoare

  1. […] Sunt păpădia ta schimbătoare […]

  2. […] uneori subiectul poeziilor, portretizand joaca ei nemiloasa de iubita https://gandurineinfinite.wordpress.com/2013/01/27/sunt-papadia-ta-schimbatoare/ […]

  3. papadia Ianuarie 28, 2013 la 12:58 Reply

    frumos, deosebit si dincolo de…, se afla un om deosebit….esti tu, gradinarule !!

    • cosmisian Ianuarie 28, 2013 la 13:10 Reply

      Esti tu, papadia?

      • papadia Ianuarie 28, 2013 la 13:18 Reply

        binenteles, ca sunt eu,!!…Puful m-a adus in calea ta!!..Poezia iti apartine si te reprezinta. Cine te citeste si te cunoaste, stie ca tu esti adevarata PAPADIE.. Felicitari si pupici de papadie imaginara.

        • cosmisian Ianuarie 28, 2013 la 13:31 Reply

          Papadie am devenit eu cand mi-a intrat in piept… Vai mie, am inebunit cu papadia asta. Ce-o crede lumea toata?

  4. Allure Ianuarie 28, 2013 la 10:05 Reply

    Poem scris din prisma unei femei 🙂 Păpădia…

    • cosmisian Ianuarie 28, 2013 la 11:15 Reply

      Am prins un puf-puf din papadie, l-am asezat distins pe-o hartie, i-am spus ca vreau sa-mi povesteasca, ce-ascunde dragalas in tasca (geanta)…
      Papadia este Papadita din Povestea Nimburucului Gradinar, tot ea e Filioris, fata ce traieste doua destine de-odata. Cand vei fi citit povestea ei toata, vei stii de ce imi vorbeste in felul acesta.

      • Lorena Ianuarie 28, 2013 la 11:25 Reply

        Inseamna ca trebuie sa citesc povestea papadiei … scrii atat de frumos, incat trebuie sa-mi fac timp sa te citesc de la inceputuri …
        Iar papadia asta … mai daca ai prins-o … nu-i da drumul … las-o acolo pe hartie ca povesteste frumos …

        • cosmisian Ianuarie 28, 2013 la 11:57 Reply

          Stii tu, cand vezi o papadie zburatoare, alergi dupa ea, o prinzi fin sa nu-i strici puful, o scuipi simbolic si o ascunzi in san. Iti pui dorinte cu duiumul, iar seara cand iti dai tricoul jos, cauta puful, daca mai ii. Eu m-am dus la oglinda si am vazut un semn in dreptul inimii, imi intrase in inima. Acem, ce sa fac, am si eu ideii cu puf, vise cu zburari…

          • Lorena Ianuarie 28, 2013 la 12:05 Reply

            Daca ti-a intrat in inima, acolo ramane … nu-o mai pierzi …

            • cosmisian Ianuarie 28, 2013 la 12:07 Reply

              uneori o simt cum infloreste, alteori in frunze se-ncreteste, cand puful da sa-i izbucneasca, inchid rapid orice fereastra 🙂
              Stii tu cantecul: Iubesc papadia, e cea ce zboara printre nori, Iubesc cum infloreste, si-mi schimba gandurile-n dor, Iubesc cum florile-i sunt galbene, La pieptu-mi le adun pe toate!

              • Lorena Ianuarie 28, 2013 la 12:50 Reply

                inchide fereastra, insa da-i si posibilitatea sa respire … o floare fara aer se sufoca si paleste …
                dar sunt convinsa ca ai tu grija sa-i mentii prospetimea …

                • cosmisian Ianuarie 28, 2013 la 12:55

                  Ii las deschisa fereastra adesea. Nu o fortez niciodata, sa vina cu drag. Vin ca vreau, imi spune ea deseori :)) hihi

                • Lorena Ianuarie 28, 2013 la 14:39

                  frumos raspuns …

                • cosmisian Ianuarie 28, 2013 la 14:49

                  De papadie as putea vorbi multe. De fapt, daca ai timp, in spatiul de cautare scrie papadie. Sa o vezi cat e de prezenta. Plus ca de curand ma lupt cu cei de la Drepturi de autor, stii tu, Comisia e putin ametita de propunerea mea. Exista albastru de Voronet. Eu vreau galben de papadie!

                • Lorena Ianuarie 28, 2013 la 14:59

                  Mi-a placut asta foarte tare … o sa caut si o sa citesc ce-ai scris despre papadia ta … si succes cu … drepturile de autor asupra galbenului de papadie!

                • cosmisian Ianuarie 28, 2013 la 15:22

                  Poti cauta si papadita, ca sa inmultim lecturarea. Acum ma astept sa scrii tu, dar nu numai bucatarie, ca sunt tot o pofta!

                • Lorena Ianuarie 28, 2013 la 15:25

                  da si eu astept sa-mi mai vina cheful de celalalt blog…am momente … acum mi-a venit nebunia cu dieta mediteraneana … am cumparat tot ce exusta … la carti ma refer …sunt documentata pana peste cap … timp nu prea am … trisez si eu la birou cat pot …
                  Dar o sa-mi vina cheful si de nebunia de pe celalalt blog …

                • cosmisian Ianuarie 28, 2013 la 15:33

                  eu astept… sunt pregatit sa te citesc!

  5. Andreotti Ianuarie 27, 2013 la 16:47 Reply

    s-a întors păpădia?!…

    • cosmisian Ianuarie 27, 2013 la 17:05 Reply

      Papadita nu pleaca, ea se tot transforma si astfel, tot timpul comunica altfel. Eu, in calitatea mea de Gradinar papadicesc, adesea o surprind cand bobocii-i infloresc, si pauza… nu mai petalifeaza… ce sa-i faci, asa e papadia! 🙂

Ornamente sufletești:

