Ganduri neinfinite – elogiu zapezii, in gama contra/fulg

Gânduri neinfinite – elogiu zăpezii, în gama contra/fulg

Sâmbătă. Am stat şi-am privit zăpadă. Gânduri frumoase. Eram prea bucuros să mă gândesc că peste weekend se va transforma în gheaţă, dură, cristalizată şi atât de îndrăgostită de asfaltul din faţa serviciului încât aproape nimic nu va funcţiona pentru a o îndepărta. Zăpada, o descriam mai demult ca fiind o prinţesă zburătoare în versuri:

Zăpada, baletul apei în plutire.

Ninge-n soare cu prinţese zburătoare,
Sunt mii de ele, fiecare-i lucitoare.
Am vrut să prind cu grijă una-n zbor,
Mi-a spus: Dragă, nu pentru tin’ cobor!
Sunt doar o balerină, ce-mi place să dansez…

Când balerine pe pământ dansează
Un dans divin, de-un alb lucios,
Atunci îmi dau mai bine seama
Cât de gingaşe sunt pe jos…
Sunt doar un trecător, le las şi pentru tine…

Era sâmbătă, într-o zi însorită şi îngheţată din ianuarie 2010.

081220121418

Poezii scrise înainte să ieşi să cureţi zăpadă. Nevoit de o somaţie cu caracter permanent de la Primărie, în timp ce mâna îmi aruncă sare pe trotuar, mi se povestea că responsabilitatea noastră, a celor ce se întâmplă să urcăm la serviciu pe scara unui bloc de locuinţe e să curăţăm zăpada şi pentru vecinii înaripaţi, ce nu ating asfaltul înzăpezit, decât atunci când doresc să creeze impresia că au alunecat. La deszăpezire nu, pentru că au aripi şi ajung acasă în zbor.

zapada elogiata

Elogiu zăpezii

Ai fost cândva un picur cristalin de apă,

Grădina fin udând,

Te-ai transformat subit într-un spectacol,

Asfaltul îngheţând,

Te-am aşteptat să-ţi văd rochiţa nupţială,

Plutind, dansând,

Dar ai devenit redută greu de-ndepărtat

Lopata-mi rupând.

Aş vrea să mă împac cu tine paşnic chiar

Dar tu, nici gând,

Pe-ascuns transform încăpăţânarea ta

Şi-am reuşit în gând.

3 gânduri despre „Ganduri neinfinite – elogiu zapezii, in gama contra/fulg

  1. incredibleyoung Ianuarie 29, 2014 la 00:12 Reply

    🙂 Big like.Zapada e vie…eu stiu…:)

    • cosmisian Ianuarie 29, 2014 la 00:21 Reply

      Ai spus ca scrii despre ea… ca e vie… cand citesc articolul?

  2. cosmisian Ianuarie 28, 2014 la 23:31 Reply

    Reblogged this on Cosmisian's Blog – Ganduri Neinfinite and commented:

    Si, cum la mine se repeta povestea de anul trecut, ma dau din nou pe reblogare. Presupun ca e in regula sa fac asta, chiar daca e alta iarna. 🙂

Ornamente sufletești:

