Shay Morrison – 1 – Păpuşa cu jumătate de suflet

Shay Morrison – 1 -Păpuşa cu jumătate de suflet

Februarie. Frigul strălucea în cristale îngheţate pe trotuarul din faţa magazinului de păpuşi din ceramică. O tânără subţirică, unduindu-se uşor în încercarea de a nu trăda puterea cu care vântul o împingea, s-a apropiat de uşa magazinului. Nu dorea să cumpere o păpuşă. Caută căldură. Nu doar o căldură emisă de soba fierbinte făcută parcă din piatra ochiului de tigru, ci una care să o însufleţească.

A păşit înăuntru. Paşii ceramici trădau o existenţă nesigură, uşor ciobită, parcă în căutarea menirii de a fi.

– Numele meu este Shay, Shay Morrissss… vorbele îi îngheţară în suflet, când privirea păpuşarului se intersectase cu a ei. El, un domn simplu din mâinile căruia şi-au sculptat existenţa păpuşi ceramice obişnuite, acum la casa lor, ea, o păpuşă din ceramică făurită de altcineva, dar lăsată pe jumătate însufleţită.

– Shay Morrison, da, Morrison mă numesc. Eu sunt păpuşa care a trimis scrisorile, vă amintiţi de mine?

Contrariat de situaţie, îi venea greu să creadă că într-adevăr există o păpuşă în spatele acelor scrisori. Dar, chiar mai dificilă i se părea încercarea de a schiţa măcar, poate de a umbri mintea domnişoarei cu adevărul despre sine. Un destin plana asupra amândurora, iar el, păpuşarul însufleţitor părea mai secătuit de curaj ca niciodată, se temea de surpriza întâlnirii.

pixaliashop.blogspot.ro

– Biuel, eu sunt Biuel. Ai primit într-adevăr scrisorelele mele?

Preţ de câteva secunde, privirile lor au devenit îmbrăţişări sufleteşti, el neputând să îşi îndepărteze ochii de la adâncimea sufletului pe care îl atingea în Shay, ea, emoţionată, încă umezindu-şi o jumătate de buză, pierdută într-un delir iremediabil… Încântată! Încântat! – Au exclamat amândoi, cu voci tremurânde.

Pe partea dinspre stradă stătea sprijinită de perete o masă din lemn de stejar, lăcuită cu grijă, trădând urmele anilor ce trecuseră peste ea. Pe masă, apropiate şedeau faţă în faţă două căni pictate într-un miraj de frunze de toamnă, parcă aşezate pentru un moment ca acesta.

– Ia loc, te rog, îmi permiţi să te servesc cu un ceai de fructe de pădure, poate si cu putin cozonac făcut de bunica? Shay tăcea, sfioasă, cu privirea urmărindu-l cu o mare atenţie. Nu mai simţise din copilărie legatura sufletească ce încălzea camera principală a magazinului de păpuşi. Aburul ce dansa grăbit, zburda în jurul celor două căni, invitând căldura ce urma să coboare şi să încălzească inimile celor doi.

Timp de o oră şi 10 minute cei doi doar s-au privit, sorbind pe rând din interminabilul ceai încă aburind.

– Mi-ai scris că eşti în căutarea unui suflet complet, pe care să îl porţi cu tine.

– Da, mă simt pe jumătate suflet, semi-sufletata, dar, când vorbesc cu tine simt că sufletul îmi umple toată ceramica.

– Ar trebui să ştii că eu am un secret al meu, pe care nu l-am dezvăluit nimănui. Vorbind atât de mult timp cu tine până să-mi păşeşti în magazin, am sperat că tăria inimii mă va face să îţi spun ce mi-a umbrit şi mie viaţa până acum.

– Şşşşşş, nu spune nimic, aş vrea să mă ţii în braţe. Nu sta acolo, vino, vino aproape, am nevoie de căldură.

M-am ridicat, vrăjit de ochii ei ce nu conteneau să găsească alt loc de privit decât în ochii mei şi am dat să o cuprind în braţe, când un trosnet s-a auzit între noi. Amândoi eram ceramici, păpuşi ceramice ce păreau simpli oameni. Ne-am făcut că nu s-a întâmplat nimic. Pieptul îmi ardea, parcă lăsând puţinul suflet să îşi croiască drum spre fişurile de pe pieptul prietenei mele, dând naştere unei melodii nemaiauzite de niciunul dintre noi.

Am sărutat-o! Buzele îi erau frumoase, dar ceramice. Ale mele la fel. Mi-am desprins într-un târziu sărutul de-al ei, şi-am auzit cum buzele ne tremurau dur, de emoţie, lovindu-se între ele precum lemnele ce trosneau în sobă. Durerea ce ne-a cuprins sărutul avea să ne înmoaie buzele pentru a deveni tot mai reale.

Mi-a mângâiat părul, iar eu privirea i-am atins-o. Am continuat să vorbim despre păpuşi ceramice cu sufletul pe jumătate. Luna februarie a trecut. Shay s-a întors în munţi, în ţara ei. A rămas păpuşă ceramică. Sufletul nu îi mai este pe jumătate, dar e departe.

Niciodată nu am ştiut de unde şi-a dantelat venirea, nici unde perdelele necunoscutului i-au ascuns vieţuirea. Mi-am pierdut păpuşa ceramică Shay Morrison. Îmi caut păpuşa ceramică.

Oare şi ea mă caută? Dacă vedeţi o păpuşă cu mai mult de jumătate de suflet, cu privirea ce vorbeşte de păpuşarul din ceramică, îi spuneţi că buzele încă îmi sunt moi? Acum pot simţi ceaiul. Dar cana mea e singură…

Tag-uri:, , , , ,

7 gânduri despre „Shay Morrison – 1 – Păpuşa cu jumătate de suflet

  1. OrhiKamyDeea Octombrie 2, 2013 la 15:01 Reply

    Cred ca am vazut o papusa ceramica pe cararea muntelui meu. S-a aplecat asupra florii de OrhiKamyDeea si a depus un sarut pe petale. Era inghetat… Acum stiu de ce.. ii lipsea jumatate de suflet

    • cosmisian Octombrie 2, 2013 la 18:52 Reply

      Ah. Sarmana papuse ceramica cu jumatate de suflet. Tot umbla ea prin munti, in cautarea completarii sufletesti Mie imi parea ca ea nu cauta pe cineva, ci o simpla perfectionare a propriei sale fiinte…

  2. Camelia - Nicorina Edu Mai 25, 2013 la 16:38 Reply

    Aici se arata se arata…Biuel! Incantata de cunostinta, dar, totusi, parca te stiu de undeva…

  3. cristinawinters Decembrie 18, 2012 la 23:44 Reply

    O papusa ceramica pe jumatate insufletita – ce metafora frumoasa!

    • cosmisian Decembrie 18, 2012 la 23:53 Reply

      La inceput. Spre final are mai mult suflet in ea, doar ca nu mai e singura. Il contine si pe el. Eu cred ca, atunci cand sufletul ii va fi plin, va deveni prima papusa ceramica cu suflet plin, datorita iubirii.

      • cristinawinters Decembrie 18, 2012 la 23:56 Reply

        Eu nu cred in suflet plin. Dar astept continuarea povestii.

        • cosmisian Decembrie 19, 2012 la 00:13 Reply

          hihi… continuare? Nu m-am gandit la continuare. Dar, sa vorbesc cu regizorul… e foarte posibil sa rezolv mecanica partii a doua.

Ornamente sufletești:

