Timpul in coma

Timpul în comă

În bucătărie! Peretele rece al coridorului susţinea cu greu un ceas clasic cu lanţ obosit, iar pendulul părea un moşneag cu barbă neîngrijită şi albă.

Eu! Stăteam pe un scaun făcut din lemn. Tata l-a asamblat în beci şi l-a ars cu lampa de benzină. Eu l-am lăcuit. Acum stau pe el. Privesc spre ceas.

Ceasul vechi e obosit. Monoton, întoarce ţagără ameţită de cap (-ăt) spre ora 12:00. Un scârţâit de uşă, prinsă cu un braţ din sârmă oţelită face loc unui cuc aşa de obosit încât doar “cu-cu, cu-cu, cu-cu” mai spune. O face de 12 ori.

Mă ridic! Ceasul nu se mai mişca. Îl întreb: Ai ceva nou? Pauză. E ridicol, îmi spune el, cum poţi aştepta ceva nou? Eu mă repet. Tu nu înţelegi! Timpul tău nu se mişcă, timpul tău eşti tu. Tu eşti eu. Ţagăra fiinţei tale se învârte, repetă cu perseverenţă cicluri de 24 de ore.

Geamul! Timpul de afară nu e la fel ca timpul de pe ceas. Am încercat să le potrivesc. Unul e compus din liniuţe trasate în jurul unor cifre. Celălalt e compus din soare şi lună, e amestecat din ger şi vânt uscat.

Aştept. Mă uit fix la ceas. Aşteptarea mea îl oboseşte. Mă uit fix la el. Pendulul mă previne că îi scade pulsul. Eu nu schiţez nimic. Las ca timpul să se scurgă. Pulsul scade şi ceasul intră în comă. E o comă indusă. Mi-am fixat atenţia la timp şi s-a oprit.

Timpul s-a oprit. Eu încă privesc ceasul. E 12:00. Oare de ce mai sunt aici?

Tag-uri:,

4 gânduri despre „Timpul in coma

  1. incredibleyoung Decembrie 27, 2013 la 17:26 Reply

    Da…

  2. Andreotti Septembrie 19, 2012 la 17:06 Reply

    „Ma ridic! Ceasul nu se mai misca. Il intreb: Ai ceva nou? Pauza. E ridicol, imi spune el, cum poti astepta ceva nou? Eu ma repet. Tu nu intelegi! Timpul tau nu se misca, timpul tau esti tu. Tu esti eu. Tagara fiintei tale se invarte, repeta cu perseverenta cicluri de 24 de ore.”
    Ahhhhh….ce mi-a plăcut asta!!!! Cred că am citit-o de 10 ori, ca să-mi intre bine în cap!!

    • cosmisian Septembrie 20, 2012 la 20:17 Reply

      Sper ca ti-a placut citatul mai sus 10x, inrameaza ceasul si vei opri timpul!

Ornamente sufletești:

