Povestea nimburucului grădinar. Capitolul unu – Povestea unui nimburuc și a cărții fermecate

Capitolul unu – Povestea unui nimburuc și a cărții fermecate

Povestea mea se desfășoară undeva între două lumi. Qweentus, nimburucul grădinar, căzuse adormit ca vrăjit într-o seară, ca să se trezească mai apoi numai printr-o inimă bună de îi va deschide cartea fermecată în care fusese conturat ca un personaj de basm. Trecuseră câteva anotimpuri peste el, fără ca cineva să îi afle de existență. Într-o seară, undeva în Lumea Celor Mulți, un băiețel găsește printre grămezi de cărți prăfuite, o carte mică, cu copertă maronie ca scoarța de copac.

Suflă el praful de pe copertă, strănută de două ori și, ca de niciunde, coperta strălucind ca un curcubeu, a format sub privirea acestuia un titlu din aur: Povestea nimburucului grădinar. Nu mai auzise de nimburuc până atunci. Înșfăcă cu grijă cartea pe care o ascunse la piept sub hăinuța veche ca s-o ducă in camera lui.

Privind cartea, băiețelul nostru și-a pus o dorință, a suflat din nou asupra copertei, a deschis la prima pagină și pe neașteptate din interiorul cărții un praf strălucitor și în culorii mii parcă explodase de pe paginile de poveste. Putea citi clar titlul și o notă explicativă.

Vă voi spune ce era scris în interiorul copertei cu tuș negru, cu o altă ocazie. Băiețelul adormise cu cartea deschisă pe piept. Degetele atingeau fin cuvinte sculptate între lumi. Un vânt răcoros îl cuprinsese pe băiețel și îl purtă printre ramurile din pădure înspre o lume gata de a fi descoperită.

Vântul încă mângâia frunzele verzi de stejar pe care le-am așezat împreună sub căsuța din lemn putred, acoperită de mușchi verde și umed, ce mi-au oferit adăpost în noaptea rece în care am dormit în pădure. Adesea mi-am spus că voi pleca în lume… fără să mă gândesc ce ar însemna acestu lucru. Soarele strălucea puternic luminându-mi ochii încă nedeschiși, iar insectele dansau și zumzăiau, întrucât le auzeam gălagios de aproape. M-am ridicat și am dat să îmi așez hăinuțele pe mine când descopăr un gard făcut din lemn cu mici încrustări de flori ce-și etalau rochițele.

Fug spre gard cu entuziasm și găsesc un bilețel scris pe o pagină de agendă mică, de culoare galbenă și o păpădie uscată, așezate pe o piatră chiar în spărtura din gard. Cu siguranță că înainte de mine a mai fost cineva aici. Deschid bilețelul și citesc. Mă așez cu o teamă și o bucurie ce îmi învăluiau întreg corpul, inima îmi bate tot mai accelerat și citesc. Brusc, de dincolo de gard se aude un foșnet de frunze, sar în picioare, fug la deschizătura din gard și privesc în cealaltă parte. Simțurile mi se împleteau cu rațiunea, sentimentul că cineva știa că sunt acolo, că sunt privit, devenise dintr-o dată o pătură ce mă acoperea, încalzindu-mă răcoros.

Cuprins de o oboseală plăcută, mă așez pe iarba jucăușă și mă sprijin de gard cu o mână chiar la gura deschizăturii… aveam și eu un bilet pentru oricine ar fi dincolo. Se făcuse dimineață și mă trezisem amorțit cu cartea încă pe piept. A fost un vis atât de plăcut… dar, cui aș putea să i-l povestesc?

Trecuseră mai multe zile și uitasem de cartea veche, cea cu nimburucul grădinar. Uitasem și de lumea de poveste în care fusesem eroul meu și tare îmi mai doream să știu dacă îmi primise cineva bilețelul.

va urma…

7 gânduri despre „Povestea nimburucului grădinar. Capitolul unu – Povestea unui nimburuc și a cărții fermecate

  1. sweet & salty August 15, 2015 la 04:27 Reply

    Minunată lume și frumoase desene. Se potrivesc bine cu textul. 🙂

    • Cosmisian August 15, 2015 la 16:15 Reply

      Multumesc. Desenele sunt realizate special pentru povestea mea. Am intalnit un desenator care stie sa contureze ganduri. Uneori le si coloreaza. Povestea aceasta mi s-a parut rupta din mine, merita desene 🙂

      • sweet & salty August 16, 2015 la 03:41 Reply

        Da, mi-am imaginat, sau oare știam? 😀

        • Cosmisian August 16, 2015 la 15:58 Reply

          E foarte posibi ca tu sa stii mul mai multe detalii. Ceea ce e fantastic, ca povestile mele…

Ornamente sufletești:

